Vila i frid

Tillägnat Hilda Patriksdotter Malm
1995-12-01  -  2011-02-02

Nej nej nej NEJ!! Tror knappt det är sant. Varför?! Vi gick i samma klass i sex år. Du satte dina spår i mitt hjärta. Har man träffat dig en gång glömmer man dig aldrig. Vi har inte träffats så mycket det senaste 3 åren..Men du betyder fortfarande mycket för mig. En sådan underbar människa. Ville alltid alla väl, var nästan alltid glad och ställde alltid upp för alla. Du sa aldrig något dumt om någon, du gjorde aldrig något dumt heller. Du sket i vad andra sa om dig, du var alltid dig själv, dendu ville vara. 

Så varför hände det just dig? Du förtjänade det inte. Ditt liv hade ju bara börjat! Man ser varje dag att det händer saker, och tänker "tråkigt, men sånt händer ju inte mig eller någon i min närhet!". Sen plötsligt händer det. Man förstår inte hur jobbigt det är förens det drabbar dig. Det är hemskt. Jag önskar att jag träffat dig oftare. Tack vare dig ser jag livet på ett nytt sätt. Jag insåg att man ska uppskatta det man har och visa det för sina nära och kära. Så mycket som kan förändras på 1sekund är helt sjukt. Det har inte riktigt sjunkit in än, jag vill inte förstå. Jag vill inte tro att det är sant.

Jag kommer ihåg när du sjöng "Gabriellas sång" så vackert! Jag var så avundsjuk på din röst. Och sångerna du hittat på själv. Kommer ihåg dina kalas på esset, dina maskerader. Och en gång när vi var hemma hos dig för du fyllt år så käkade vi pannkakstårta med blåbär och grädde. Så gott! Sen sa du att Anna Lind eller vad hon heter satt och gungade på gungstolen en bit från ditt hus ibland. Alla blev jätterädda och vi försökte se om det gick någon utanför.

Imorse var det dåligt väder, ingen sol. Men efter "det" hänt så sken solen. Jag vet att det var du. Ett tecken på att du mår bra. Jag vet att du vakar över oss. Över mig.

Du var en så fin människa. En ängel. Jag ångrar att jag inte träffat dig oftare. Fyfan. Ett hjärta av guld hade du. Jag hoppas att du har det bra där uppe i himlen, för jag vet att det är där du är. Jag är inte rädd för att dö, för jag vet att du finns på andra sidan. Gud har tagit tillbaks sin finaste ängel. Vi tänker på dig Hilda. Du finns i våra hjärtan.

Vila i frid Hilda Patriksdotter Malm ♥
Gick inte att länka till youtube så ni som har spotify hittar 
låten om ni klickar på den här länken
Molly Sandén – Gabriellas sång






"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jorden Och min längtan har fört mig hit Det jag saknat och det jag fått Det är ändå vägen jag valt Min förtröstan långt bortom orden Som har visat en liten bit Av den himmel jag aldrig nått Jag vill känna att jag lever All den tid jag har Ska jag leva som jag vill Jag vill känna att jag lever Veta att jag räcker till Jag har aldrig glömt vem jag var Jag har bara låtit det sova Kanske hade jag inget val Bara viljan att finnas kvar Jag vill leva lycklig för att jag är jag Kunna vara stark och fri Se hur natten går mot dag Jag är här och mitt liv är bara mitt Och den himmel jag trodde fanns Ska jag hitta där nånstans Jag vill känna att jag levt mitt liv"



















Så vacker ♥

Kommentarer
Postat av: marcyyys

fan va vackert Emelie! jag blir gråtfärdig

jag e kanske inte din bästa vän men du kan alltid prata med mig

2011-02-02 @ 21:34:19
Postat av: Gabriel

Vackert skrivet Emelie! ring mig om du behöver prata, du vet att du kan prata med mig.

2011-02-03 @ 00:06:15
Postat av: Sofia

Riktigt fint. Fan, det här händer inte. Men det gör ju det. Det är jobbigt att tänka på men det är nåt man måste göra, man måste se till att bearbeta det väl. Take care, och ta hand och hälsa de andra lillkyrkaborna <3

2011-02-03 @ 10:14:13
URL: http://annasofiakristina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0