Idol

Medans vi stod i kön höll de på och spelade in massa saker till tv. Vet ej om jag kom med, hoppas inte! Deme gick också runt och intervjuade lite folk då och då. Jag åkte dit med Karro, Kimia och Bea. Vi mötte fyra riktigt trevliga killar där, Alfred, Christoffer(så sjukt lik Danny när han va ung), Nicklas och Joakim. Nicklas och Joakim gick somsagt vidare så håller tummarna för dem! Träffade även en trevlig spansk tjej som jag inte kommer ihåg vad hon hette.  Hoppas hon gick vidare för hon var superbra. ¨

När man väl fick komma in fick man vänta inne i en sal en stund för att sedan köa bakom scenen. Sen fick man köa in till juryn också..Det var fyra köer sammanlagt. Det fanns tre våningar och på varje våning fanns det minst 2 jurys, vi hamnade på våning tre. Jag fick sjunga för två tjejer som var jättetrevliga. Var inte dett dugg nervös, hade ju inte förväntat mig att gå vidare direkt.

När man var inne i rummet så började dem med att fråga massa frågor, tex: Hur mår du? Vart kommer du ifrån? och massor om skolan. Sen sjöng jag och efter det sa dem "Emelie..Det var bra men tar dig tyvärr inte vidare. Tack för att du sökte till igår *log*". Är inte ett dugg besviken. snarare tvärt om. Är stolt över att jag vågade och det var en riktigt rolig upplevelse. Kommer dock inte börja kolla på idol igen, har aldrig kollat en hel säsong. Brukar bara kolla audition! Men nu kommer jag bara kolla för att se Nicklas och Jocke + en annan kille vi snackade liiite med som var med förra året.

Kommer inte tycka att audition är så kul längre eftersom allt är så jävla fejk. Förstår inte hur dem kan skicka vidare det dåliga för att få ett bra program. Ger dem falska förhoppningar, usch..

Lite bilder från dagen:





Från vänster: Alfred, Joakim, Christoffer och Nicklas.




Hon som sjöng så bra och kimia.


Mitt nummer

Inne i "väntrummet"


Denna snubbe var riktigt skön!



Jag och kimia i kungsträdgården

Träffade mumin och lilla my på centralstationen! Hon var sjukt lik lilla my,
både i utseendet och i sättet.

Fick massa grejer från idol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0